Yükleniyor
 
zeynep çağla yıldırım
4 Görüntülenme

Ayıplı Ürün Gönderimi

TÜKETİCİ ŞİKAYET DİLEKÇESİ

Konu:
Ayıplı ürün satışı ve sonrasında yaşanan iade/servis sürecindeki mağduriyetin giderilmesi talebimdir.
Şikayet Edilen Firma: Media Markt Türkiye

Sipariş Bilgileri:
Sipariş Numarası: 249668548
Ürün: Jabra Elite 4 Bluetooth Kulak İçi Kulaklık, Koyu Gri
Sipariş Tarihi: 23.01.2025
Teslimat Tarihi: 27.01.2025
Kargo Firması: Kolay Gelsin

Şikayet Konusu ve Süreç Özeti:
23 Ocak 2025 tarihinde Media Markt Türkiye internet sitesi üzerinden yukarıda bilgileri yer alan kulaklık ürününü sipariş verdim. Ürün 27 Ocak 2025’te elime ulaştı. Dış ambalajda herhangi bir hasar ya da açılma olmamakla birlikte, kutu içerisindeki ürünün kullanılmış, kirli ve hijyen koşullarına aykırı bir şekilde gönderildiğini tespit ettim. Bu nedenle aynı gün (27.01.2025) sistem üzerinden iade talebinde bulundum.
Media Markt tarafından süreç boyunca farklı taleplerde bulunuldu:
• Ürünün fotoğraflarının iletilmesi,
• Barkod bilgilerinin gönderilmesi,
• Son olarak, 03 Şubat 2025 tarihinde bizzat kargo firması ile geçmişe dönük teslimat tutanağı oluşturmam istendi.
Bu talep üzerine kargo firması ile görüştüm ve kargo yetkilileri, kurumsal müşterileri olan Media Markt’ın bu tür talepleri doğrudan kendileriyle çözmesi gerektiğini ve müşteri olarak araya benim girmemin uygun olmadığını ifade ettiler. Ayrıca konuyla ilgili görüştüğüm avukatım, geçmişe yönelik tutanak talebinin hukuken evrakta sahtecilik teşkil edebileceğini belirtti.
Buna rağmen Media Markt, ürünün elimde kalacağını ve iade sürecinin tamamlanmayacağını tarafıma iletti. Ürün elime ulaştığından itibaren işyerimden dışarı çıkmamış, güvenlik kameraları altında korunmuştur ve hiçbir şekilde kullanılmamıştır.
Uzun süre boyunca Media Markt’tan herhangi bir çözüm sunulmaması ve ürünün bulunduğum şehirde (Niğde) şubesinin olmaması nedeniyle ürün, yaklaşık 6 ay sonra bir yakınıma hediye edilmiştir. Bu kişi ürünü ilk kez açtığında:
• Ürünün çalışmadığı,
• Sol ve sağ kulaklıkların birbirine ait olmadığı,
• Mikrofon girişlerinden birinin diğerinde bulunmadığı,
gibi teknik kusurlar tespit edilmiştir.
Bunun üzerine, tanıdığım aracılığıyla Balıkesir Media Markt Şubesine ulaştırdığım ürün, incelemeye gönderilmek üzere kabul edilmiştir. Ancak, ürünün eşleşmeyen parçalar içerdiği gerekçesiyle servis tarafından iade ya da değişim yapılmayacağı tarafıma bildirilmiştir. Şube çalışanlarının kutu içerisindeki belgeler üzerinde yaptığı incelemede, ürünün 08.09.2023 tarihinde sevk edildiğini gösteren bir servis belgesi ortaya çıkmıştır. Çalışanlar bu belgenin yalnızca servisten geçmiş ürünlerde bulunduğunu, ürünün daha önce iade edildiğini veya bir teşhir ürünü olduğunu ifade etmişlerdir.
Bu belgeye göre, tarafıma gönderilen ürünün kapalı kutu sıfır ürün olmadığı ve firma tarafından gerekli kontrol ve kalite denetim süreçlerinin ihmal edildiği anlaşılmaktadır.

Taleplerim:
• Ayıplı ürünün tarafıma gönderilmesi nedeniyle ödediğim bedelin iadesini,
• Süreçte yaşadığım zaman kaybı, hukuki sıkıntılar ve mağduriyetin göz önünde bulundurulmasını,
• Firma hakkında gerekli idari incelemenin başlatılmasını,
talep ediyorum.

Bilgilerinize arz ederim.

Tarih: 19.06.2025


2025-06-19 12:16:08

Marka Cevabı

Marka Bu Şikayete Cevap Vermedi

Ziyaretçi Yorumları


Markaya Ait Diğer Şikayetler

Şikayet Hakkında
Şikayet Durumu:
Cevap Bekleniyor
Beğeni Sayısı:
0 Beğeni
İncelenme Sayısı:
4 İnceleme
Şikayetçi Misin? Media Markt Hakkında Şikayet/Teşekkür Oluştur
"Media Markt" İçin Şikayet Oluştur

Benzer Şikayetler